TESZT | Peugeot 308 SW 1.6 Blue HDi
10:00A sok SUV után itt volt az ideje egy kis kategóriaváltásnak, így kipróbáltam a Peugeot 308 SW kompakt kombiját. A modell 2014-ben elnyerte az európai Év Autója díjat, azóta pedig átesett egy ráncfelvarráson, így hozzám is a 2018 után gyártott friss változat került.
Kívülről kecses
Nem ismeretlen számomra a kombi műfaj, hisz miután megszereztem a jogosítványomat - amit fun fact, történetesen épp egy első generációs Peugeot 308 tanulóautóval sikerült abszolválni -, egyből a családi Skoda Fabia kombiba ültem át, ezt vezettem jó néhány évig napi rendszerességgel. Imádtam, és ez részben kombi mivoltának volt köszönhető, így nosztalgikus érzés kerített hatalmába, amikor beültem a Peugeot Qualité szalonban az új tesztalanyomba.
Francia gyártmányként nem meglepő, hogy a Peugeot 308 SW nagy méretei ellenére igen csak kecses külsőt kapott, aki látta a néhány napos tesztünk során, elismerően nyilatkozott. Kortól, nemtől függetlenül lenyűgözött mindenkit szépségével, és a méreteivel (4585 mm hosszú, 2043 mm széles) is - különösen a csomagtartóéval. A lágy vonalak elegáns megjelenést kölcsönöznek neki, és kifinomult, kényelmes, praktikus belsőt rejtenek.
Belülről trendi
A tyúklábmintás üléshuzat is a franciás sikket erősíti. |
A tervezők ügyeltek az elegáns részletekre. |
A Peugeot 308 SW az Active elnevezésű közepes felszereltséggel volt nálam, ami elég sok olyan hasznos funkciót foglal magában, mint például:
- Blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, vészfékrásegítés, automatikusan bekapcsolódó vészvillogók
- ESP és kipörgésgátló
- Keréknyomás ellenőrző rendszer (indirekt)
- Magic Flat gombnyomásra síkba hajtható hátsó üléstámla
- Automata, kétzónás klímaberendezés aktívszén-szűrővel, gyors és kíméletes hűtés funkcióval
- Fedélzeti számítógép
- Sebességfüggő szervokormány
- Programozható tempomat és sebességhatároló
- Emelkedőn való elindulást segítő rendszer (dombsegéd)
- Kilátás csomag: automatikus ablaktörlők és fényszórók,
elektrokróm belső tükör, hővédő hangszigetelt szélvédőüvegezés,
hazakísérő fény
- Elektromosan állítható, fűthető visszapillantó tükrök
- Négy irányban állítható kormány
- Érintőképernyős rádió, 6 hangszóró, USB csatlakozó, Bluetooth kihangosító, Arkamys hangrendszer
- Elliptikus halogén fényszórók beépített LED-es nappali
menetfénnyel
Először volt alkalmam vezetni egy i-Cockpit belsővel felszerelt autót, amiről sokáig nem tudtam, mit jelent, de annyit tudtam, érdemes megtapasztalni. Az utasteret új szintre emelő funkciók sokaságát foglalja össze ez a fantázianév, mely a Peugeot modellek sajátossága. Az első, ami szembetűnő mindenki számára, a rendkívül kicsi kormánykerék, és a szokatlanul magasra helyezett műszerfal. A lényeg, hogy a tökéletes vezetési élményhez úgy kell beállítanunk a kormányt, hogy fölötte lássuk a műszerfal kijelzőit, így szinte az úttal egy síkba kerülnek a legfontosabb vezetési adatok.
Megfigyelhető az is, hogy a középkonzol a vezető felé van döntve, ezzel olyan érzést keltve, mintha a műszerek körülölelnék a sofőrt. Itt kapott helyet egyébként a nagy kapacitív érintőképernyő is kifejezetten magasan, a kormányhoz közel elhelyezve. Kicsit kellemetlen volt azonban, hogy a Mirror Screen funkcióval ellátott érintőkijelző nem volt hajlandó összekapcsolódni az Andorid Autoval, így a néhány nap alatt nem tudtam használni. Mivel a tesztmodellben nem volt navigáció sem, így ha GPS kellett, akkor a telefonom kijelzőjét kellett nézni, aminek nincs kialakítva hely a műszerfal közelében, így külön tartót igényel. Talán én bénáztam el valamit, viszont eddig minden Mirror Screenes tesztalany azonnal kapcsolódott Bluetooth-on keresztül, vagy USB csatlakoztatást követően. Itt csak a Bluetooth kapcsolat jött létre, így a zenéket és a telefonokat a beépített hangrendszeren át hallhattuk, de a kijelző nem jelent meg.
Páratlan kényelem
A belsővel kapcsolatban nagyon fontos észrevétel még, hogy az egyik legkényelmesebb ülésekkel van felszerelve ez a Peugeot, amiben valaha ültem. Két napon keresztül nagyon sok időt töltöttünk bennük, és egy pillanatig sem éreztem, hogy jól esne már kinyújtózni egy kicsit, pedig a legtöbb autónál eljön ez a pillanat egy idő után.Magic Flat: síkban dönthető hátsó üléssorral 1600 literesre növelhető a csomagtér. |
Mennyi az annyi?
A Peugeot 308 SW induló alapára 5 540 000 Ft, az általam kipróbált modell akciós alapára Active felszereltséggel és még néhány opcióval (pl. Mirror Screen, ülésfűtés, tolatóradar) pedig 6 420 000 Ft. Érdekességként megjegyezném, hogy a kompakt 308, azaz a puttony nélküli változat mindössze nagyjából 200.000 Ft-tal kerül kevesebbe, így ha erre a típusra esik a választásunk, akkor szerintem nem kérdés, hogy érdemes a praktikum kedvéért egy kissé jobban kinyitni a tárcánkat.
A teszt során egy nagyon kellemes, jól vezethető, dinamikus, biztonságérzetet nyújtó, praktikus autót ismertem meg a Peugeot 308-ban, amely visszahozta a kombi nosztalgikus és kedves emlékeit. Ez alatt a néhány nap alatt az is megfogalmazódott bennem, kik azok, akiknek a legjobb szívvel tudom ajánlani. Olyan családos apukáknak (vagy akár édesanyáknak), akik számára egyaránt fontos a megjelenés, ugyanígy a megbízhatóságot és a praktikumot keresik. Ebben az autóban biztos, hogy nem okoz majd gondot a gyerekülés és a babakocsi ki-be pakolása, vagy a havi nagybevásárlás, de egy hosszú üzleti út során sem érheti csalódás tulajdonosát, hisz amellett, hogy egy hihetetlenül kényelmes járművel róhatja az utakat, biztos, hogy sok elismerő pillantást is bezsebelhet majd magának.
0 megjegyzés
Szólj hozzá te is a poszthoz!