TESZT | Renault KADJAR 1.5 Blue dCi: pihe-puha francia báj, zavarbaejtő méretekkel

20:00

Lassan hagyományt csinálunk belőle, hogy az Eged-hegyhez visszük fotózni a tesztautókat. :)

A franciák közül nagy hiányosság volt eddig a repertoáromban a Renault, de szerencsére a jászberényi Renault szalon segített ezen, és egy hétvégére rendelkezésemre bocsátott egy álomszép Kadjar-t.
A Kadjar megjelenése óta tetszett, bár formája nem lázadó, inkább biztosra mentek a tervezők. Ő egy átlagosan szép autó, ami ha 10 embert megkérdezel, 9-nek biztosan be fog jönni. A 2019-es ráncfelvarrás csak fokozta szépségét, és segített felzárkózni a konkurensekhez. Hozzám már egy megújult modell került, méghozzá egy 115 lóerős 1.5 Blue dCi motorral és 6 sebességes manuális váltóval szerelt, Intens (a legmagasabb) felszereltségű darab.


Átvételkor a legszembetűnőbb a hatalmas méret volt. Tudjátok, hogy szinte kizárólag SUV-k kerülnek hozzám tesztelésre, de ez a kategóriájához képest is robosztus. Kívülről, mellette állva is pöttömnek érzi magát az ember, de benne ülve tapasztalható leginkább, hogy milyen tágas, légies autóról van szó. A nagy karosszéria és a belső terek az 1836 mm szélességnek és 4489 mm hossznak köszönhetőek. Mivel hozzám 2WD verzió került, így extrémebb terepre nem merészkedtem vele (nem úgy, mint a Dusterrel), bár 20 centis hasmagasságának, 17 fokos első és 20 fokos hátsó terepszögének köszönhetően ő is elboldogul azért a dimbes-dombos utakon, így jó kis telekjáró lehet belőle.


Az egész autóról az volt a benyomásom, hogy olyan "puha", finom tapintásúak a használt anyagok, könnyed a kormányzás, a futómű kellemesen tompítja az úthibákat, nem nyöszörögnek az elemek, szépen egyben van. A kanyarokba belesimult, öröm volt vele a hegyi szerpentineket róni, tökéletes sávtartással, stabilan vette az akadályokat, egy pillanatra sem bizonytalanodott el. Egyedül a váltó volt az, akivel nem igazán tudtunk összebarátkozni. Bár pontos, a fokozatai hosszúak még a turbó rásegítéssel is, valamiért azt éreztem, hiába van alattunk 115 lóerő és 260 Nm nyomaték, a Renault Kadjarra nem igazán húzható rá a fürge jelző. Talán nem is erre találták ki. Tesztutunk során, ami közel 800 km-t jelentett együtt, és városi, autópálya, valamint szokásunkhoz híven egy kis hegymenet is volt benne, 5,5 literes átlagfogyasztást produkált, ami egyezik is a katalógus szerinti vegyes fogyasztással.

Egy könyöktámasz, amin nem kell összevesznetek! Alatta két nagy méretű pohártartó, és a tempomat/sebességkorlátozó gombok.
Az Intens felszereltség valóban szinte mindent tartalmaz, amire szükségünk lehet. A teljesség igénye nélkül a lista:

  • Sebességkorlátozó táblákat felismerő rendszer
  • Automata távolsági fényszóróvezérlés
  • Magasságban állítható vezetőülés deréktámasszal, lehajtható
  • utasüléssel, hosszabbítható üléslappal
  • Okostelefon tükrözés
  • Elektromosan behajtható, állítható és fűthető külső tükrök
  • EASY BREAK 1/3 – 2/3 arányban osztottan, teljesen síkba dönthető hátsó üléssor
  • Automata Renault Kártya
  • Sebességszabályozó és –korlátozó
  • Eső és fényérzékelő
  • Első és hátsó parkolóradar
  • Ködfényszórók kanyarfény funkcióval
  • Keréknyomás-ellenőrző rendszer
  • Sebességváltásra figyelmeztető jelzés
  • Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer
  • Kétzónás automata klímaberendezés
  • Telekommunikációs egység
  • Navigáció Európa térképpel 35 országra
Nők legjobb barátja. Képzeljétek el a kocsikulcsot, amit nem kell 2 percig keresni a táska alján, mert ahogy az autó mellé értek, ő már nyilik is, gombnyomásra pedig startolhattok! Ugye nem kell tovább ragoznom?
A három együtt töltött nap alatt jó néhányat sikerült is a fenti extrák közül kipróbálni. A kártyás nyitás-zárás továbbra is fantasztikus találmány szerintem, imádom, hogy nem kell a kulcsot egy női táska legalsó csücskéből előbányászni. A start-stop rendszer többnyire jól szuperált, néhány alkalommal azonban indokolatlanul aktiválta újra magát álló helyzetben, vagy induláskor. Először volt nálam digitális műszerfallal szerelt tesztmodell, és odáig voltam érte! Egy kis extra, ami csajossá teheti, hogy a műszerfal, valamint a közép panel színei változtathatóak, így mindig az aktuális hangulatunkhoz igazíthatjuk a belső teret. Remekül működött a sávelhagyásra, sebességváltásra figyelmeztető rendszer, és a táblafelismerő is mindig toppon volt. A holttérfigyelő feltalálója előtt továbbra is leborulok, de dobogós nálam a vezetéstámogató rendszerek közt az előttünk haladó vészfékezésére figyelmeztető funkció is, ami intenzív városi használatnál sok kellemetlenségtől tud megóvni minket.

A tolatókamerát hiányoltam - könnyen hozzá lehet szokni a jóhoz -, a parkolást segítő radar esetében azonban újdonságot tapasztaltam, amit úgy is mondhatnék, zene volt füleimnek. Mindig abból a hangszóróból csendült fel a visszajelző hang, amelyik irányból megközelítettük az akadályt jelentő objektumot. Ez az érzékekre ható megoldás izgalmas újításnak bizonyul, remélem, egyre több modellnél találkozhatunk vele a jövőben.

A két új szerelmem: digitális műszerfal, és R-Link multimédiás rendszer.
A kedvencem egyértelműen a Renault R-Link névre hallgató multimédiás rendszere volt, ami az eddig tesztelt autók hasonló rendszereit toronymagasan verte. A telefontükrözés gondolkodás nélkül működött, semmilyen extra beállítást nem igényelt, és nagyon okos megoldásokkal segítette a könnyű használhatóságot. Ilyen volt például a Waze automatikus indítása akkor is, ha nem állítottunk be úticélt. Így egész úton láthattuk az előttünk lévő forgalmi akadályokat, város elhagyásakor figyelmeztetett a fényszóró kapcsolásra, trafira, stb. A középkonzol egyetlen hiányossága - ami sajnos egyre nagyobb trend, a hangerőszabályzó "tekerő" gombja. Mivel ez is érintő gombot kapott, óhatatlanul oda kell nézni, ha a hangerőn szeretnénk állítani, ami szerintem kényelmetlen. Igaz sok esetben ez a kormányról is megoldható, és lehet, én vagyok a régimódi, mégis hiányolom.


A Renault Kadjar ülései le sem tagadhatnánk, hogy egy franciával van dolgunk, oldaltartásuk jóval erősebb az átlagnál, finoman párnázottak, és nem utolsó sorban csinosak is: nem lehet rá panaszunk. A meghosszabbítást követően számomra kényelmetlen volt az üléslap, de biztos vagyok benne, hogy sokan imádni fogják. Kipróbáltuk az EASY BREAK síkban dönthető üléseket is, melyekkel az egyébként is tekintélyes 472 literes csomagtér közel 1500 literre növelhető. Alapos tesztnek vetettük alá, ugyanis egy OBI túrát követően 210 cm-s fa gerendák és apácarácsok pattantak be könnyedén a Kadjar hátsó felébe. Ami ritkaság, hogy az anyósülést is egy mozdulattal előre dönthetjük, így akár 2,5 méteres tárgyakat is szállíthatunk vele.

Hogy miért ajánlom nőként a nagy autókat? Mert ha egy ilyet vezetsz, nem kell megkérned senkit, hogy menjen el veled az IKEA-ba, hogy haza tudd vinni a lapraszerelt bútort. Vagy a két méteres apácarácsot. ¯\_(ツ)_/¯ #girlpower
Az Intens felszereltségű tesztmodell alapára ezzel a motorváltozattal 8 149 000 Ft, ehhez választhatóak még olyan extrák, mint pl. a téli csomag, ami fűthető első szélvédőt, fűthető első üléseket és fényszórómosót foglal magában, vagy a city csomag, ami aktív vészfékezőrendszerrel, holttérfigyelővel és oldalsó radarokkal segíti a vezetést.

Összességében egy nagyon kellemes, jól összerakott, stílusos és kényelmes autó a Renault Kadjar, ami úgy gondolom, nem kap elég figyelmet az SUV piacon, pedig megérdemelné. Nem csak külseje, de vezetéstámogató rendszerei, tágas, élhető belső tere, sokoldalú kihasználhatósága, okos megoldásai is alkalmassá teszik, hogy a városi terepjárók élére törjön, és nagyobb közkedveltségnek örvendjen. Ha autóvásárlás előtt álltok, akkor szívből ajánlom, hogy vigyétek el őt is egy karikára, és tapasztaljátok meg ti is, mennyire rendben van a Renault Kadjar!


A tesztlehetőségért köszönet a Renault Qualité Jászberénynek!

- Orsi

You Might Also Like

0 megjegyzés

Szólj hozzá te is a poszthoz!

A ti kedvenceitek

Kövess Facebookon

Írj nekem!

Név

E-mail *

Üzenet *