TESZT | KIA Rio 120 Hybrid 48V mild-hybrid GT Line

11:59

Nagy örömömre szolgál, hogy mostantól a Kia szebbnél szebb modelljeit is bemutathatom számotokra a felületeimen. A dél-koreai márka rokona a Hyundai-nak, ami közel áll a szívemhez, így biztos voltam benne, hogy a Kia modern és fiatalos autói sem okoznának számomra csalódást.

Az első modell, amit tesztelhettem a márkától a Kia Rio volt, ami egy hamisítatlan városi autó. A 4065 miliméteres hossz tökéletesen alkalmassá teszi őt a városi közlekedésre, parkolásra, szűk helyeken történő manőverezésre. Ettől függetlenül a belső térből kihozták, amit lehetett, abszolút nem érződik kicsinek, kifejezetten kényelmes, tágas, sok hasznos pakolható rekesszel. Bár hátul nincsenek óriási lábterek, én még kényelmesen elfértem magam mögött, így egy hosszabb utazást is simán bevállalnék hátul a Kia Rioval, ha úgy adódna.

Nem túl nagy, de kisebb termettel még élvezhető a hátsó üléssor, melyet lehajtva 1100 literes csomagtartót kapunk.

A GT Line felszereltségnek köszönhetően egy sokkal egyedibb, vagányabb külsőt kapott az autó, ami a látványos, sportos kivitelezésű első lökhárítóban, magas fényű bevonattal és fekete króm kerettel ellátott hűtőrácsban, dupla csőben végződő kipufogórendszerben, jégkockákat idéző, LED-es ködlámpában nyilvánul meg. Szintén a felszereltséghez jár a LED-es fényszórópár illetve az exkluzív, 17 colos könnyűfémkerék-készlet. A LED lámpák gyönyörűen bevilágították az éjszakai úttestet, a kanyarkövető fény pedig már egy enyhe kormányfordításra is aktiválódott, amit nagyon szerettem. 

A GT Line felszereltség sportos megjelenést kölcsönöz, a spoiler is igen látványosra sikerült.

Belül szintén vannak egyedi jegyek, melyeket a GT Line felszereltség miatt hordoz a Kia Rio. A volán mögé ülve azonnal érezhető, hogy ez nem egy egyszerű kisautó, sokkal több annál. A műszerfal fekete szénszálas mintázatú borítást kapott, ami nagyon jól áll neki, a kormánykereket pedig csapott aljú formája teszi különlegessé. 

Csapott, vagány megjelenésű kormány, számtalan funkcióval.

A kormány mögött található 4,2 colos, digitális műszeregység sok hasznos információval lát el bennünket vezetés közben, de természetesen került bele egy 8 colos LCD-érintőképernyő is, amelyen a navigáció és az UVO Connect mobilkommunikációs rendszer információi jelennek meg. A gyári TomTom navitól nem ájultam el, rendszeresen egyirányú utcákba akart bevinni, így gyorsan átváltottam a telefontükrözésre és a Waze-re. A mobillal néhány másodperc alatt megtalálták az utat egymáshoz első alkalommal, onnantól pedig minden gyerekjáték volt.

A középkonzolon sok manuális gomb található, amit kifejezetten üdvözöltem, hisz ez a vesszőparipám: vezetés közben nem akarok egy érintőképernyővel hadakozni, anélkül szeretnék mindent elérni és állítani, hogy oda kelljen néznem. Itt könnyedén állíthatjuk fizikai gombokkal a rádiót, a hűtés-fűtést, ülés- és kormányfűtést, rádiót, és valójában bármit, amire vezetés közben gyakorta szükség lehet. 

A karbonszál mintázatú műszerfal jó választás volt a sportos dizájnhoz.

A csomagtartó 325 literes, tehát nem túl nagy, de kicsi városi autóhoz mérten azért rendben van. A hátsó ülések természetesen dönthetőek 1/3 - 2/3 osztással, így mindjárt egy 1100 literes teret kapunk, ha valami nagyobb dolgot kellene alkalomadtán beszuszakolni a Rioba.

325 literben jó néhány pár cipő elfér azért... :)
A csomagtartóban kapott helyet a 48 voltos lítium-ion akkumulátor, mely az új Kia Rio sajátossága. A korszerűsített Hybrid 48V erőátvitel egyet jelent az alacsony károsanyag-kibocsátással a mindennapi utazások során, és alacsonyabb üzemanyag felhasználást is ígér, az integrált 'e-system' pedig lassuláskor visszanyeri a mozgás energiát, amit aztán a kigyorsításkor hasznosít újra. Nos, a fogyasztás tekintetében "kisautóhoz" mérten nem tapasztaltam, hogy annyira hatékony lenne az akku rásegítés, mivel az egy hetes teszt során 6-7 liter körül evett a Rio, a dinamikusabb vezetési élményhez azonban vitathatatlanul hozzájárult a 48V. 
A csomagtartó padlólemeze alatt kapott helyet a 48V lítium-ion akkumulátor.

Az általam tesztelt GT Line felszereltségű modell esetén 120 lóerős Hybrid benzinmotor az egyetlen opció motorválasztékot tekintve, viszont kérhetjük 6 fokozatú manuális vagy 7 fokozatú duplakuplongos automata váltóval is. Az én tesztmodellem automata volt, és szerintem nem is érdemes a manuális váltót választani. Így ezzel a konstrukcióval kiválóan végzi a dolgát az autó és nagyon kezelhető, szerethető vezetési élményt nyújt. 

Ha valaki alacsonyabb (Silver, Silver Vision, Gold, Platinum) felszereltséggel választaná a Kia Riot, rendelkezésre áll még 100 T-GDI turbós háromhengeres benzinmotor is, szintén választható váltóval. A gyári adat szerint 172 Nm a forgatónyomaték, ez pedig tökéletesen alkalmassá teszi őt intenzívebb gyorsításokra, akár álló helyzetből, akár mondjuk előzési szituációkor.

Az elektromosan mozgatható, bukóra, vagy eltolással teljesen nyitható napfénytető extra felszereltség, de szerintem kifejezetten jól áll ennek az autónak, az egyébként elég sötétre sikerült belső teret picit barátságosabbá, világosabbá teszi.
Az első ülések komfortosak, jó beállítási lehetőségekkel, így mindenki megtalálja a számára ideálisat.
Az autóban nagyon sok biztonságos vezetést támogató rendszer választható, a tesztmodell igen magas felszereltséggel rendelkezett e téren, és meglepően jól működött az "önvezetés". Ez azt jelenti, hogy Hatvantól Budapestig minimálisan kellett segítenem neki az autópályán. A sávtartó elektronikával és az adaptív tempomattal gyakorlatilag gond nélkül eljutott A-ból B-be, anélkül, hogy a pedálokat használtam volna, ebben a konstrukcióban pedig a fogyasztása is látványosan elindult egy barátságosabb irányba.


Na de mennyibe is kerül most egy magas felszereltségi kategóriájú mild-hybrid rendszerrel ellátott Kia Rio? Az automata GT Line induló ára 7.049.000. Igen... Tényleg sok, hisz csak egy kisautóról beszélünk. Az általam tesztelt jól felszerelt modell már 8 millió felett van a napfénytetővel, vezetésbiztonsági extrákkal, metál piros fényezéssel a konfigurátor szerint. Mondhatnánk, hogy de ennyiért már SUV-t is kaphatunk, ami igaz is, viszont ilyen felszereltséggel viszonylag kevés márka városi terepjárója szállhat versenybe, és vegyük figyelembe azt is, hogy nem mindenkinek van szüksége nagy, vagy legalábbis ránézésre nagy autóra. A Kia Riot azok fogják szeretni, akik egy kicsi, könnyen manőverezhető, dinamikus, sportos és megbízható autóra vágynak, ebből pedig inkább egy magasabb felszereltségűt választanak 7 év garanciával.


- Orsi

You Might Also Like

0 megjegyzés

Szólj hozzá te is a poszthoz!

A ti kedvenceitek

Kövess Facebookon

Írj nekem!

Név

E-mail *

Üzenet *