TESZT | Kicsi a bors, de erős - kipróbáltam az új Fiat 500X Crosst (1.0 Turbo)

09:00


Miután kiderült, hogy egy kedves olvasóm csapott le Pivokára - azaz arra a Fiat 500X S-Design modellre, amit korábban teszteltem - a cég felajánlotta, hogy próbáljam ki az autó friss változatát. Ujjongva fogadtam a hírt, hisz már az előző is teljesen szerelembe ejtett.

Stílusosan vagány

Csodásan szikrázott a tavaszi napsütésben az elefántcsont gyöngyház fényezés
A Fiat 500X első kiadása óta jó néhány dolog változott, mind külsejét, mind pedig belsejét illetően. Számomra azért is volt nagy a különbség, mert korábban egy különleges kiadást, az S-Designt próbálhattam ki, ami eleve nagyban eltért az alapmodelltől. Most a legmagasabb, Cross felszereltségű Fiat 500X-et tesztelhettem, ami vagány külsőt kapott, többek között off-road lökhárítókkal és Full LED lámpákkal. Utóbbiakkal élvezet az esti autózás, gyönyörűen bevilágítják az utat, és a gyártó szerint sokkal hatékonyabbak a halogén és xenon fényszóróknál, hiszen hamarabb észlelhetőek vele az akadályok. Az általam kipróbált autó színe Elefántcsont gyöngyház volt, ami újdonság a Fiat 500X palettáján az Itália kék és Techno zöld mellett.

A Full LED lámpák nem csak csinosak, tökéletesen bevilágítják az utat éjjel

Nem csak szép, okos is

Belül is tapasztaltam változást, a legszembetűnőbb a kormánykerék volt, ami a gyártó szerint ergonomikusabb lett, szerintem viszont nem. Az előző, lapított változatot sokkal jobban kedveltem, de persze az új, klasszikus kerek formával is ugyanolyan kényelmes a vezetés, hisz továbbra is pillekönnyű vele az autó irányítása.

A belső teret feldobja a külső fényezéssel megegyező panel

Emellett a vezetéstámogató és biztonsági rendszerek is változtak. A tesztmodellből hiányzott a holttérfigyelő rendszer, amit az S-Design-nál annyira szerettem, de erről a korábbi tesztekben (ITT és ITT) már olvashattatok. Az alapfelszereltség is bővelkedik biztonságnövelő elemekkel, ilyen például a táblafelismerő rendszer, ami remekül működik, azonnal kivetítette számomra az aktuális sebességkorlátozó táblát, és a tempomat rendszerrel is összhangba hozhatjuk, így esélyünk sem lesz beleszaladni egy jó kis gyorshajtásba. Extraként választható még adaptív tempomat, ami helyettünk is tartja a biztonságos távolságot az előttünk haladótól, ütközésmegelőző, és hátsó keresztforgalom figyelő, így végeredményként egy szuperbiztonságos járgányt pakolhatunk össze magunknak.

Az alapfelszereltség részét képző 7 colos UConnect érintőkijelző rengeteg hasznos funkcióval van ellátva, többek között a telefontükrözéssel, amivel minden fontosabb app elérhető az autó kijelzőjén is. Ezt sajnos nem tudtam tökéletesen tesztelni, de ez a telefonom hiányossága volt, nem pedig az autóé. A Spotify-ról játszott zenék azonban szívetmelengetően szóltak a Beats hifi rendszernek köszönhetően.

A hatalmas kijelzőn rengeteg hasznos funkció közül válogathatunk
Nagyon szeretettem a hatalmas elektromosan nyitható napfénytetőt, ami sokkal barátságosabbá tette a belső teret, és bár szuper érzés volt, mikor kinyitva a tavaszi szellő illatát érezhettük, sajnos magasabb sebességnél már kellemetlen zajjal járt. Városi "krúzoláshoz" azonban elengedhetetlen, és zárt állapotban is nagyon sokat ad hozzá a komfortérzethez a sok-sok fénnyel. Különlegesen szép volt a tejcsoki színű bőrülés, és jól harmonizált a belső elefántcsont gyöngyház elemmel, mégis szívesebben maradnék a szövetborításnál, számomra sokkal kényelmesebb és komfortosabb érzetet nyújt.

Ömlik be a fény a két hatalmas napfénytetőn
Az ülések egyébként továbbra is hihetetlenül kényelmesek, hosszabb távon sem kezdtem feszengeni bennük, egyedül a fejtámla zavart néha, ami sajnos nem dönthető, így nincs más választásunk, mint megszokni a gyári szögbeállítást. A hátul ülők sem panaszkodtak helyhiány miatt, de tény, hogy nem 2 méteres emberekre tervezték, egy hozzám hasonlóan átlagos termetű hölgy azonban gond nélkül elfér.

Kényelmesen elfér hátul is egy átlagos termetű személy, főleg, ha az elől ülők sem nyakiglábak

Mit tud 3 henger és 999 köbcenti?

Nem lehet nem mosolyogni, ha benne ülsz
Na és akkor jöjjön a lényeg, az autó lelke, hiszen itt történt a legnagyobb változás. A ráncfelvarrás óta újabb motorváltozatokkal rendelhető a Fiat 500X, a TorQ benzines és MultiJet dízelek mellett bejöttek a képbe a FireFly turbó motorok. A tesztautó egy háromhengeres, ezer köbcentis, 120 lóerős turbómotort kapott, amihez 6 sebességes manuális váltó járt, ígéretei szerint pedig 6 literes vegyes fogyasztást kellett volna produkálnia. A FireFly turbó motorból választhatjuk egyébként a 4 hengeres, 1.3-as 150 lóerős verziót is, amihez már automata váltót kapunk - azt hiszem, én emellett döntenék, legfőképp a váltó miatt.

Amikor először megláttam, hogy 1.0 motor lesz benne, elmosolyodtam, de a 120 LE elgondolkodtatott. A kettő nálam sehogy sem akart összepasszolni, hisz a mi 1.1-es benzines autónk 60-70 LE körül tud produkálni. A korábban tesztelt S-Design 1.6-os dízel motorral hozta ugyanezt a teljesítményt. Kíváncsian vártam tehát, mit tud majd ez a kicsinek tűnő motor. Aztán jött a meglepetés, hisz nagyon is sokat. Városban, autópályán, és hegyi utakon is teszteltük, és sehol nem okozott csalódást, gyönyörűen húzott, nem kellett gondolkodni az előzéseken, és még hatodikban is megvolt az ereje. Bár semmiképp nem számít átlagosnak ez a pár napos használat, amiből az egyiket masszív dugóban, a másikat autópályán, a harmadikat pedig hegyen töltöm, az 1100 kilométer során a fogyasztásunk a 9 litert súrolta. Bár nem egészen tele tankkal kaptam meg az autót, feltűnően gyorsan fogyasztotta el az első tank benzint, aztán a másodikat is.

Azt mondták jól áll... :)
A motor alapvetően meggyőzött, a váltóval viszont már akadtak gondjaim, azt gondolom, az összecsiszolódáshoz kevés volt ez a 4 napos tesztfutás. Bár nagyon kellemes a kialakítása, könnyen használható, azt tapasztaltam, hogy a kettest nem igazán szereti, ami az éles városi kanyaroknál zötykölődéssel járt néha. A másik észrevételem, hogy a magasabb fokozatba váltásnál nagyot ejt a fordulaton, ezért egy kevésbé sportos vezetési stílus mellett is okozhat némi rángatást a gyorsítás.

Az autó a Jeep Renegade-del hasonló alapokra épül, így elég ügyes terepen és hegyi utakon is, viszont emlékeim szerint az előző szériából tesztelt S-Design modell sokkal jobban feküdt az úton. Ezt az 500X-et néha bizonytalanabbnak éreztem a kanyarokban, és az úthibák is könnyebben dobálták még száraz időben is, ez persze a 18 colos kerekeknek is betudható a magas felépítés mellett. Összességében "pattogósabb" volt most az autó, mint korábban. Masszívabb hegyi túrákhoz 4×4 kivitelben is rendelhető, így tényleg sportos kis járgányt kapunk.

Minden szögből imádnivaló formái vannak

Mennyi az annyi?

A tesztelt modell Cross felszereltségű alapára 6 150 000 Ft-nál kezdődik, míg a City Cross 5 200 000, az S-Design 6 000 000, az Urban pedig már 4 950 000 Ft-tól is elérhető. Az alapfelszereltség minden esetben bővelkedik szuper dolgokban, de persze elég sokat dobhat az áron, ha minden földi jót belepakolunk az autóba. Én a kíváncsiság kedvéért összeraktam a saját álomautóm, és bizony a bűvös nyolcas fölé sikerült tornázni az árát, egészen 8,4 millió forintig. Azt viszont mindenképp fontosnak tartom megemlíteni, hogy a jelenleg futó hitel akció keretein belül 0% THM-mel guríthatjuk ki a szalon ajtaján álmaink Fiat 500X modelljét, ez esetben pedig ajándék Full LED fényszórókkal járul hozzá a cég a balesetmentes kilométerekhez.

Egész hétvégén társaságban voltunk, de az utolsó esténket kettesben töltöttük, és futottunk pár búcsú kört


- Orsi

You Might Also Like

0 megjegyzés

Szólj hozzá te is a poszthoz!

A ti kedvenceitek

Kövess Facebookon

Írj nekem!

Név

E-mail *

Üzenet *