TESZT | Fiat 500X S-Design Cross - női szemmel | 1. rész

13:38

Fiat 500X S-Design teszthétvége

Tartozom egy vallomással: szerelmes vagyok. Előre jelzem, hogy nagyon hosszú ömlengés várható a posztban (és a 2. részben is), és bár ez egy teszt, kérlek ne kövezzetek meg, ha nem szakértőként írok róla. Imádom az autókat és bár valamivel jobban értek hozzájuk annál, mint hogy "de szép színe van" és "hú de kényelmes", nem vagyok férfi, és nem tudok olyan részletességgel beszámolni a műszaki adatokról, mint ahogy ők tennék. Ez a teszt most női szemmel fogja bemutatni a Fiat 500X S-Design-t, de bízom benne, hogy az erősebb nem számára is lesz benne néhány hasznos információ erről a modellről.

Ahogy azt már láthattátok, a dm Blogger Workshopján lehetőségünk volt egy Fiat 500 tesztvezetést nyerni, és én lettem a szerencsés. Az eredeti modell, amit elhozhattam volna egy Fiat 500 Riva cabrio volt. Bevallom őszintén, én nem rajongok a kis autókért. Ilyen téren elég megalomán vagyok, és a városi terepjárók/crossoverek/SUV-ok szerelmese. Így aztán mikor kiderült, hogy én nyertem a tesztvezetést, megbeszéltem a cég képviselőjével, hogy szeretném elcserélni egy Fiat 500X-re az autót. Nagyon rugalmasak voltak, és bár így néhány hetet várnom kellett rá, megkaphattam. Sőt, mi több: számomra is a várakozás utolsó napján derült ki, hogy a vadiúj S-Design változatot hozhattam ki, szóval madarat lehetett volna fogatni velem, annyira boldog voltam. Nem is számítottam erre!



Fiat S-Design: dögös stílus kívül-belül

A Fiat 500X S-Design egy elképesztően stílusos kiadása ennek a típusnak. A szálcsiszolt myron elemek és rézvörös 500-as logo mellett a különleges chevron mintás kárpit, a sötétített hátsó üvegek és a sportos sötét belső elemek (műszerfal, ajtópanel, konzol) teszik egyedivé. 

Imádtam ezt a sportos belsőt. A kormány nagyon kényelmes kialakítású, és fűthető!
A matt army green szín csak most vált elérhetővé a Fiat-nál, és egyelőre csak az S-Design modelleknél választható, de később más felszereltségi szinteknél is bevezetésre kerül. Komolyan mondom, ilyen különleges színű autót én még nem láttam. Nálam már a fotók alapján is szerelem volt első látásra, hiszen imádom a khaki színt, a matt autók pedig mindig is bejöttek. A kettő együtt szerintem telitalálat. 👌 

Az autó külsejét illetően kettős érzéseim vannak: egyfelől szerintem a Fiat 500 minden változata, így az X is egy igazi csajos autó, hiszen nagyon finom, lekerekített vonalakkal rendelkezik, ettől egészen lágy, nőies lesz a megjelenése. Ettől a nem mindennapi fényezéstől és a sportos design elemektől azonban egy olyan vagány külsőt kapott az autó, amivel a pasikat is levette a lábáról. Nem viccelek, tényleg mindenki oda volt érte a környezetemben, pedig azt hittem, hogy a férfiak szívét hidegen hagyja majd. Mint megtudtam, az Army zöld szín bevezetésével kifejezetten ez volt a cél Fiatéknál. Ügyes! 

Ez a morci tekintet mindenkit leparancsolt maga elől az úton. 🙈

Mit tud a Fiat 500X S-Design Cross? 

Térjünk rá a felszereltségre, nézzük a száraz adatokat: 

Motor: 1.6 Multijet
Felszereltség szint: S-Design Cross
Hengerűrtartalom: 1.598 cm3
Teljesítmény:  88 kW/ 120 LE @ 3.750 1/perc
Nyomaték: 320 Nm @ 1.750 1/perc
Átlagfogyasztás / CO2 kibocsátás: 4,3 l/100 km / 113 g/km

S-Design Cross alapfelszereltség:
·         UConnect  5” érintőképernyős rádió
·         Bluetooth telefonkihangosító
·         Klímaberendezés
·         Ködfényszóró kanyarkövető funkcióval
·         Sötétített hátsó üvegek
·         LED-es nappali fény
·         Xenon fényszórók
·         Tempomat
·         Off-road lökhárító
·         Egyedi S-Design elemek
·         Tetőlécek
·         Vezetési mód választó
·         Elektromos szervokormány
·         Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök
·         Távirányítós központi zár
·         Bőrborítású multifunkciós kormánykerék
·         Elektromos ablakok elöl-hátul
·         Állítható magasságú vezetőülés
·         17" könnyűfém keréktárcsák
·         USB és AUX csatlakozók
·         12V csatlakozó elöl
·         6 légzsák
·         Gumiabroncsnyomás ellenőrző rendszer
·         ESC+visszagurulásgátló

Extrák a tesztautóban:
·         Matt fényezés
·         Kétzónás digitklíma
·         TomTom navigáció&DAB
·         Adaptív tempomat
·         Kulcsnélküli rendszer
·         Tolatóradar
·         Tolatókamera
·         Ütközésmegelőző
·         Holttérérzékelő
·         Sávtartó automatika
·         Fűthető első ülések, kormánykerék és szélvédő
·         Kartámla elöl
·         Elektromos deréktámasz a vezetőülésen
·         Mini pótkerék
·         18” könnyűfém keréktárcsa
·         Esô– és sötétedésérzékelô
·         Automatikusan sötétedô belsô tükör
·         Elektromosan behajtható külsô tükrök
·         3. hátsó fejtámla


Ezzel a felszereltséggel és ezekkel az extrákkal ez az autó mindent tartalmaz, amire egy nő (de akár egy férfi is) vágyhat. A Fiat 500X nem csak a kényelmünket szolgálja, biztonságot is nyújt a rengeteg okos megoldásnak köszönhetően. A csomagtere nem hatalmas nagy, de nem is kicsi. Nagybevásárláshoz, vagy a gyerekek cuccainak bőven elég, bár arra nem esküdnék meg, hogy egy babakocsit kényelmesen szállíthatunk benne. De ez az autó szerintem nem is feltétlenül a családoknak lett megálmodva, inkább a fiatalabb korosztálynak ajánlanám. Azoknak szól, akik egy vagány, szexi autót keresnek, ami városban és terepen is megállja a helyét, nem tucatautó, hanem egyedi külsejével elcsavarja az emberek fejét. Olyan sofőröknek tervezték, akik vágynak a különlegesre és az extrákra, nem szeretik a hétköznapi dolgokat, és sok időt töltenek az autójukban, így elvárják, hogy a második otthonuk lehessen. 


Milyen élmény vezetni a Fiat 500X-et?

Az első találkozásunkkor tudtam, hogy elvesztem. A ködös péntek reggelen ott állt ő, Pivoka. Gyönyörű volt kívül-belül, új autó illata volt, és minden porcikájából sugárzott a dögösség. Alig vártam, hogy megismerjem, és elinduljunk a kis kalandunkra. A nevét a rendszám alapján kapta, nálunk ez családi hagyomány, hogy az autókat a becenevükön szólítjuk, amit jellemzően a rendszámukról ragasztunk rájuk. 

Látjátok a szerelmes csillogást a szememen? Pedig itt még csak ismerkedtünk és flörtöltünk úgy 5-10 perce. 😀
Ha csak egy szóval jellemezhetném ezt a négy együtt töltött napot, akkor a felejthetetlen szót használnám. Álomautó, minden szempontból. Minden terepen megállta a helyét, és minden nap tudott meglepetést okozni, bár tény, hogy ennyi idő alatt nem lehet tökéletesen kiismerni egy autót. 

Én azért elég alaposan összebarátkoztam vele, összesen kb. 1000 kilométert mentünk együtt, ebben volt város, autópálya, terep, hegyi utak, egyszóval minden, ami csak belefért ebbe a néhány napba. Egyetlen egyszer sem okozott csalódást az autó, és nem volt olyan pillanat, amikor azt éreztem, hogy nem vagyok maximálisan elégedett vele. 


Az 1000 kilométer során másfél tank gázolajat kocsikáztam el, és mivel elfelejtettem lecsekkolni a fedélzetin a pontos adatokat, így nem túl precíz számításaimra kell hagyatkoznom, miszerint kb. 7 litert fogyasztott nálam az autó 100 kilométeren. Ez a 4,3-tól nagyon messze van, de nem is kíméltem, különösen az autópályákon. Az enyémnél szolidabb vezetési stílussal ez biztosan csiszolható.  

Mivel nagyon hosszú lett volna ez a bejegyzés, úgy döntöttem, hogy egy 2. részben írom le részletesebben a tapasztalatokat a vezetési élménnyel és a felszereltséggel, extrákkal kapcsolatban, és az is kiderül, hogy mennyibe kerül pontosan ez a modell, amit én is vezettem. Ha kíváncsiak vagytok, akkor kattintsatok ide:

TESZT | Fiat 500X S-Design - női szemmel | 2. rész

- Orsi

You Might Also Like

0 megjegyzés

Szólj hozzá te is a poszthoz!

A ti kedvenceitek

Kövess Facebookon

Írj nekem!

Név

E-mail *

Üzenet *