TESZT | Fiat 500X S-Design Cross - női szemmel | 2. rész

13:38


Az előző részben a Fiat 500X S-Design külső és belső kinézetéről, design elemeiről és a felszereltségekről, technikai adatokról olvashattatok, most pedig elmesélem, merre jártam vele a teszthétvégén, és egy "kicsit" bővebben kielemzem az autót női szemmel.

Ha még nem tetted, olvasd el az első részt is:

Fiat 500X - a városi vagány


Kezdjük a legelején, az indulásnál. A kulcs nélküli indulástól teljesen kész voltam, annyira menő! Akár a táskánkban is hagyhatjuk a kulcsot, az autó Start-Stop gombbal működik. A gombos indítás tudom, hogy nem akkora újdonság, de a korábban látott autóknál azért be kellett dugni valamit valahova, hogy bepöccenjenek. Bámulatos, hol tart már a tudomány... 😂

Az első napcsak a fővárosban kocsikáztunk Pivoval. Elvittem egy körre barátnőmet, megjártuk a belvárost, megtapasztaltuk együtt a dugóban araszolás örömét, és azt, hogy milyen sokan fordulnak az autó után. Büszkeséggel töltött el, ahogy láttam az emberek arcán az elismerést. Tényleg mindenkinek bejön ez a kocsi! 

A városban bőven volt alkalmam tesztelni a holttérfigyelő rendszer működését, és lenyűgözött! Bár jó sofőrnek tartom magam, a holttérrel hadilábon állok. Pivo a tükrön lévő leddel folyamatosan jelezte, ha valamelyik oldalon a holtterembe értek, indexelésnél pedig hangjelzéssel is figyelmeztetett, hogy ne csináljak butaságot. Én azt mondtam, milyen kis okos, hogy vigyáz ránk, barátnőm szerint csak félti a seggét. 😀 


Most vezettem másodjára automata váltós kocsit (az első a dm napon a Fiat 500 Anniversario volt), és egy áldás a városban! Nincs kuplung, lefulladás, nyűglődés a váltogatással 1-es és 2-es közt... A dugóban azt is megtapasztaltam, hogy nagyon engedékenyek az autóval: imádtam, hogy bárhol, bármikor elsőbbséget adtak és engedtek átsorolni a sávok közt. 

A tolatókamera megtanított a párhuzamos parkolásra. Tudni kell rólam, hogy ez a halálom. Mióta levizsgáztam és megkaptam a jogsim, képtelen vagyok rá, és utálom, soha nem is parkolok így. Most viszont rákényszerített az élet, mert nem találtam kellőképpen nagy helyet a ház előtt, szóval farral kellett beállnom a padka mellé. Rájöttem, hogy kamerával és tolatóradarral gyerekjáték, hiszen fel van rajzolva, hogy hogy kell tekerni a kormányt, és puttyog, hogy meddig mehetek. Legközelebb valószínűleg akkor fogok újra párhuzamosan parkolni, ha egy hasonló képességű járgány lesz a popóm alatt. 😅 Ja, és a gombnyomásra működő visszapillantó behajtás is remek. Szűkebb helyeken amúgy is be szoktam hajtani őket, de imádtam, hogy nem kell kézzel hozzányúlni.


Elég magabiztosan közlekedek Budapesten, de vannak ismeretlen terepek számomra, így már első nap kipróbáltam a TomTom navigációs rendszert, és egész jó volt, igaz néha kicsit lassúnak éreztem. A '100 méter után fordulj jobbra' figyelmeztetés elhangzásakor pont elhaladtam a kereszteződésnél, ahol le kellett volna fordulnom, és ilyen többször is volt, ami elég bosszantó tud lenni. Érdemes nézni is a jelzett útvonalat, nem csak hallgatni. 

A bluetooth kihangosító rendszert már régóta szuper találmánynak tartom, több ismerős autójában is találkoztam már vele. Az első dolgom volt beállítani, és a tesztidőszak alatt nagyon jól működött. Én nem vagyok a vezetés közbeni telefonnyomkodás híve, sőt, kifejezetten ellenzem, de sajnos néha kénytelen vagyok hozzányúlni, ha telefonálnom kell, vagy beállítani a navit. Így viszont eszembe se jutott ránézni sokszor órákig, ami óriási piros pont, mert erről csakis az autó tehet!


Az 5"-os érintőképernyős panel, amiről a rádió, telefon, navigáció, és még sok egyéb dolog irányítható nagyon kényelmes és könnyen használható, ha ráérez az ember. Eleinte néha félregépeltem a címeket, de hozzá lehet szokni, és akkor pikk-pakk megvan minden. 

Ami egy hozzám hasonló akksizabálónak nagyon hasznos lehet: van beépített USB-csatlakozó, szóval nem kell átalakítót venni a szivargyújtóhoz, enélkül is tölthetjük menet közben a kütyüjeinket. Óriási!


Autópályán a Fiat 500X

Szombaton levittük a Balatonra Pivokát - vagy ő vitt le minket, nézőpont kérdése. Aznap volt a névnapom, így Anyukámmal lementünk ünnepelni és kirándulni egyet. Balaton imádó vagyok, és év elején voltam utoljára, szóval már nagyon hiányzott. Finomakat ettünk, amikről majd az Édesmindegy blogon olvashattok, és találkoztunk Mirával, a Mirc ékszerek tervezőjével. Tartalmas kis nap volt.

Lefele elég erős volt a forgalom, szóval nem nagyon volt esélyem se túllépni a sebességhatárt, de az előzékenységet az autópályán is tapasztaltam. Ahogy közeledtem a belső sávban az előttem haladókhoz, szépen lehúzódtak, pedig nem jellemző rám, hogy erőszakosan nyomuljak. Biztos a morci külső teszi... ☺ Sima kétsávos autóúton olyanra is volt példa, hogy valaki csak azért előzött meg, hogy megnézze oldalról is az autót. Ezt onnan tudtuk, hogy feltűnően bámultak mellénk érve, majd kb. 300 méter után lekanyarodtak, miután megelőztek... 😀

Imádom, ahogy gyorsul az autó (főleg sportfokozatban), és bár nem a legnagyobb, kétezres motorral volt felszerelve (igaz napokig ebben a hitben éltem 😂), ez az 1.6-os modell is bitang erősnek tűnt számomra, hiszen egy 1.1-es benzines manuális váltósból ültem át. Azért volt különbség. 

Nagyon jó helyekre vittük, nem panaszkodhat. 😀 Itt épp Kékkúton a Theodora forrásnál pihentünk egyet.
A tempomat számomra teljesen újdonság volt, soha nem vezettem még olyan autót, amiben lett volna. Mivel nincs összehasonlítási alapom, így csak erről a típusról tudok nyilatkozni. Nagyon könnyen rá lehet függni, az autópályákon szinte végig tempomattal mentem, és a gombokkal vezéreltem a sebességet, amik kis nyomásra 1-1 km/h-t váltanak, hosszabbra pedig 10-10-et. Megfelelő követési táv tartásánál az előttünk lévő lassításakor sem feltétlenül kell a fékkel belenyúlni a sebességbe, elég a gombokkal lereagálni, ami nagyon kényelmes. Furcsa érzés volt számomra, hogy az autó úgy gyorsul és lassul, hogy a lábam a közelében sincs a gáz/fékpedálnak. 

Az ütközésmegelőző működését is volt "szerencsénk" tapasztalni, bár a balesetveszélytől még távol álltunk. Az előttem haladó autó intenzívebb fékezésekor az 500X hangjelzéssel figyelmeztetett. Leesett az állam! 😀 Addig nem tudtam, hogy erre is képes.


Az egyetlen hátrány, amit megtapasztaltam az autópályán, a menetzaj. Egy picit hangosnak tartom az autót, és nem feltétlen a motorra gondolok most, mert dízel létére meglehetősen csendesen búg, inkább a kerekektől érkező hangra. Viszonylag nagy hangerőre kell állítani a rádiót egy nagyobb sebességnél, hogy halljuk, és a beszélgetésnél is észrevettük, hogy már-már kiabálunk. 

Ja igen, a rádióról, pontosabban a hangról csak annyit, hogy egy Beats Hi-Fi rendszert kapott az autó 9 hangszóróval és egy 500 Wattos erősítővel. Szerintem nincs mit hozzáfűzni. Kipróbáltam, bru-tá-lis! 

Hegyen-völgyön a Fiat 500X-szel


Az első hegymenetünk a Normafára volt, ahova egyik este elvittem Anyukámat, hogy megmutassam neki a kilátást. Az biztos, hogy ha Budán laknék, csakis automata váltós terepjárót vennék! Ezt megerősítette a síkfőkúti kirándulásunk is hétfőn. Megnéztük, hogy milyen ősszel a Bükk, és legalább kipróbáltuk igazi hegyi utakon a Fiat 500X-et. Egy kicsivel könnyebben vette az akadályokat, mint a mi autónk... 😀 

Nagyon szeretek szerpentineken, és kanyargós utakon vezetni, és ezzel az autóval sokkal nagyobb biztonságban éreztem magam, mint eddig valaha. Nem vagyok száguldozós típus, de egy korábbi balesetem miatt kissé félve veszem a nagyobb kanyarokat, pláne ilyen esős időben. Pivonál viszont azt éreztem, hogy nagyon masszív kis dög, és gyönyörűen fekszi az utat, álom vele a vezetés a kacskaringós hegyeken. Már csak azért is, mert hihetetlenül könnyű a kormánya. Ez már az Anniversarionál is nagyon tetszett, egy ujjal is ki lehetne vezetni a világból. 

A kedvenc kilátásom egy gyönyörűséggel Síkfőkúton a tónál 💕
A rugózása is teljesen más, mint amihez szokva vagyok. Ez nyilván a magasabb felépítésből is adódik, meg abból, hogy jóval modernebb autó, mint a sajátunk. A burkolati hibáktól rázós útszakaszon, amin a miénk mindig majd' szétesik, a Fiat 500X úgy siklott át, mint kés a vajon. Jó, persze éreztük, hogy egy picit ráz, de sehol nem volt ahhoz képest, amit korábban tapasztaltunk ezen a részen. 

Mivel 10 fok körül volt aznap, eléggé átfagytunk kint, de pillanatok alatt átmelegedtünk az ülésfűtéstől, a fagyos mancsaimnak pedig megváltás a kormányfűtés is. Mit meg nem adnék ezért télen, ha a sajátunkban is lenne! Az automatikus ablaktörlők is jól funkcionáltak, tényleg az esőhöz mérten töröltek, de általában inkább a manuális módot használtam, mert... csak. Ha már női autóítélet, akkor egy női indoklás is kell bele.

Milyen mélyen kell a zsebbe nyúlni, ha haza szeretnénk vinni Pivokát?

Azok a piszkos anyagiak... De tudom, hogy úgyis megkérdeznétek, így elébe megyek, és leírom, mennyibe kerül a Fiat 500X S-Design.

Maga az 500X modell 4.399.000Ft-tól indul. Pivoka egy 1.6MultiJet dízel 120 lóerős, 6 sebességes duplakuplungos automata váltóval rendelkező 500X S-Design Cross, melynek az opciók nélküli listaára 7.225.000 Ft. Erre jön az opciók ára, ami a tesztautóban összesen listaáron 900.000 Ft értéket tett ki. Az egyedi Army Zöld matt fényezés felára 393.000 Ft. Nem vagyok egy matekzseni, de ha jól számolom, ez összesen 8.518.000 Ft.

Hogy ez reális, vagy nem, mindenki döntse el maga. Ez után a 4 nap után én azt mondom, hogy bár sosem gondoltam, hogy egy Fiatról így fogok vélekedni, de ha lenne most ennyi felesleges pénzem, gondolkodás nélkül letenném érte, mert engem kilóra megvett ez az autó.
Csak halkan súgom meg, hogy a közelgő Joy-napokon amúgy elég jó kuponakciót kínál a Fiat az érdeklődőknek, amit érdemes lehet kihasználni, ha épp autóvásárláson töritek a buksitokat:

  • 500X: 500.000 Ft árengedmény + 150.000 Ft értékű választható opció 
  • 500L: 500.000 Ft árengedmény + 500.000 Ft értékű választható opció 
  • 500: 500.000 Ft árengedmény + 200.000 Ft értékű választható opció
Könnyes búcsú... 💔
Bevallom töredelmesen, hogy a leadás után a szalonból kilépve azért elmorzsoltam néhány könnycseppet. Ezalatt a pár nap alatt is teljesen a szívemhez nőtt Pivoka, és nagyon rossz volt az elválás. Mindig is "különleges" kapcsolatom volt az autókkal, az első pillanatban elnevezem őket, és kialakul egy kötődés, aminek egy tesztautónál nem szabadna megtörténnie, de sajnos megtörtént... 😀

Szeretném nagyon-nagyon megköszönni a Fiat Magyarországnak és a DM-nek a lehetőséget, hogy egy ilyen fantasztikus élményben lehetett részem az elmúlt néhány napban. Természetesen nektek is nagyon hálás vagyok, hiszen a ti lájkjaitok segítettek hozzá ehhez a nyereményhez, így nélkületek nem próbálhattam volna ki az autót, és ez a poszt sem születhetett volna meg.

- Orsi


You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Azok a piszkos anyagiak 😕 már az instagram képeid is megragadtak, de most ez a bejegyzés 😱👌 legszivesebben már rohannék is megvenni 😃

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj Juditom, ne is mondd! Átérzem, szívem szerint vissza se adtam volna, csak lerakom az árát, és már fordulok is ki az ajtón kezemben a kulccsal. 😁 Okos, ügyes, szép... Tényleg magával ragadó kis kocsi. 😍

      Törlés

Szólj hozzá te is a poszthoz!

A ti kedvenceitek

Kövess Facebookon

Írj nekem!

Név

E-mail *

Üzenet *