Útinapló | Kulináris élvezetek és kényeztető pihenés Hajdúszoboszlón

11:10

Szeptemberben egy újabb szuper sajtóúton volt szerencsém részt venni. Ezúttal Hajdúszoboszló volt a célpont. Talán épp a hazai köztudatban nem kap elég hangsúlyt ez a település, pedig a nemzetközileg is elismert gyógyhely egyben Európa legnagyobb fürdőkomplexuma. A YouTube csatornámon vlog formájában is megnézhetitek az élményeimet, de a kimaradt infókról mindenképp szerettem volna egy részletesebb beszámolót is írni.

A korai indulást követően egy laza 3 órás utazás várt ránk, mire a kis csapattal megtöltött busz begurult a szállásunkat biztosító Hunguest Hotel Béke elé. Egy rövid sajtótájékoztató után a szálloda étterme felé vettük az irányt, ahol a svédasztalos ebéd várt ránk. Számtalan finomság közül válogathattunk, az biztos, hogy senki nem maradt éhen a roskadásig pakolt asztalok körül.

Ebéd után mindannyian elfoglalhattuk a szobáinkat, és egy gyors terepszemle után indultunk is az első programunkra, ami nem volt más, mint egy kis üdítő wellness a Hunguest Hotel Béke saját fürdőjében. Szerencsére az időjárás nekünk kedvezett, így két pancsolás között a szabadtéri medencék körül elhelyezett napozópadokon süttettük magunkat.

Hajdúszoboszlói Bioétel és Borfesztivál

A pihentető program után mindenki visszatért a szobájába, hogy elkészüljön az estéhez. Először is az éppen zajló Bioétel és Borfesztiválra látogattunk ki. Hajdúszoboszló ugyanis nem elégszik meg azzal, hogy Európa egyik legnagyobb fürdővárosa. A folyamatos fejlődés a szálláshelyszolgáltatás mellett a gasztronómiát is érinti. A Biofesztivál is nagy múltra tekint vissza, idén 16. alkalommal rendezték meg. A fesztiválon belekukkanthattunk a szilvafőzés folyamatába, kóstolhattunk néhány autentikus finomságot, és ami számomra a legfontosabb: bevásárolhattam pár chilit egy termelőtől. Aki követi az Édesmindegy blogot is, biztos látta már, hogy rá vagyok kattanva a chilitermesztésre, így most nagy maggyűjtésben vagyok.

Virágoskúti Rózsakert Biocsárda

A fesztiválon terjengő finom illatok közt grasszálva kellőképp megéheztünk. Vacsorára Balmazújvárosra mentünk a Virágoskúti Rózsakert Biocsárdába, ahol felejthetetlen élményben volt részünk. Ennek több oka is van: első sorban az ételek voltak azok, amik lenyűgöztek, de nem lett volna teljes az élmény a csodálatos környezet és vendéglátónk, Rózsa Péter nélkül.

Lóbélszín és bivalygomolya túró
Először is kezdjük a menüvel. Az előétel füstölt lóbélszín volt, amihez fűszeres bivalygomolya túró golyókat kóstolhattunk. A lóhús eléggé megosztotta a társaságot, de aki megkóstolta, nem csalódott. Ezután következett a ráadás, mikor meghallottuk, mi lesz a főfogás. A borjú bécsi nem ért minket meglepetésként, ám mikor közölték, hogy a fatálak másik felén rántott szamárhús érkezik az asztalokra, kissé ledöbbentünk. Én szeretek kísérletezni, és abszolút nem zárkózom el az ilyesmitől, így a szamárhús fogyasztásban sem láttam kivetnivalót. Sőt, kíváncsian vártam, hogy megkóstolhassam. A húsok mellett grillezett bivalygomolya, és sörtésztában sült sajtgolyók is kerültek a két személyes bőségtálakra. Köretként sült céklát, friss kerti salátát, és bivalygomolya túrós puliszkát ettünk.
Ez bizony nem egy sima bécsi szelet, a képen egy szelet szamárhúst láthattok!

Vacsora közben megérkezett Rózsa Péter, a Virágoskerti Biogazdaság megálmodója, aki egész este történeteivel szórakoztatta a társaságot. Mesélt a csárda épületéről, a faragott szobrok jelentéseiről, nótázott, és bemutatta a helyet a sajtérlelő helyiségtől kezdve a füstölőn át a pálinkafőzdéig. Hatalmas élmény volt, órákig tudtuk volna még hallgatni, de vártak bennünket a kényelmes ágyaink a Hunguest Hotel Békében.

A szupercsapat: Tomor Anita írónővel és Antalfy Krisztivel, a VoilaMode bloggerinájával

Barangolás Hajdúszoboszló nevezetességei közt

Másnap egy bőséges büféreggelivel indítottuk a napot a szálloda éttermében, ezután pedig fel is kerekedtünk, hogy nyakunkba vegyük Hajdúszoboszlót. A helyi városnéző vonattal jártuk be a nevezetességeket. Megnéztük a Csanády Borházat, mely az Alföld és Hajdúszoboszló legidősebb népi lakóháza. Ezután elfogyasztottunk egy finom kávét a Nelson Hotel**** Étterem & Cukrászdában. A hely nagyon különleges hangulatot áraszt. Az étterem egy kalózhajóra emlékeztet, a szálloda szobái pedig galériás kialakítást kaptak, amik igazán egyedivé varázsolják az enteriőrt.

A múzeumlátogatás sem maradhatott el, a Bocskai István Múzeum tárlatait tekintettük meg. Nekem a "retro" kiállítás volt a kedvencem, ahol a rendszerváltás előtti időkből fennmaradt bútorokkal és használati tárgyakkal prezentálták, milyen is lehetett ebben a korban élni - sokak számára remek nosztalgia, a fiatalabbaknak pedig (így nekem is) érdekesség. Ezután a helyi piacon tettünk egy gyors látogatást.

Az ebédünket a Mirage Étteremben fogyasztottuk el, ahol Riz Tamás Executive Chef fantasztikus ételeket varázsolt az asztalunkra. Bár visszaköszöntek a magyaros, jól megszokott ízek, a tányérokon mégis gyönyörű, a nemzetközi trendeket követő műalkotások kényeztették az ízlelőbimbóinkat. Előételként fűszeres paradicsomtatár érkezett kacsamell sonkával, ezt követte a karalábé krémleves, amit különleges ecetben marinált karalábé kockákkal dobtak fel. A mennyei főfogások után pedig a desszert koronázta a menüsort, ami körtés-karamellás profiterol volt. Gondolhatjátok, ez után mind a tíz ujjunkat megnyaltuk!

Hungarospa - Európa legnagyobb fürdőkomplexuma

Ebéd után a fő attrakció következett, végre megnézhettük a hajdúszoboszlói Hungarospa fürdőkomplexumot. Először a szabadtéri strandon és az Aquaparkban néztünk szét, ahol az őszi kánikulára való tekintettel rengetegen voltak. Az Aqua-Palace Fedett Élményfürdőt is bebarangoltuk - ezt a fürdőt csak ajánlani tudom mindenkinek, nekem korábban már volt szerencsém eltölteni itt egy hosszú hétvégét, és nagyon kellemes emlékeim vannak róla! Van itt minden, amire szükség van: szaunavilág, szörf, exkluzív élménymedencék, wellness masszázsok, szépítő kezelések, a romantikázni vágyók számára pedig privát medencék is kialakításra kerültek, így zavartalanul turbékolhatnak. Emellett egy egész szintet kifejezetten családoknak alakítottak ki, így a gyerekek számára is paradicsom lehet az Aqua-Palace.

Az élmények után a hajdúszoboszlói gyógyászat rejtelmeibe is bevezettek minket a fürdő szakemberei. Talán hallottátok már a kifejezést, hogy Hajdúszoboszló a reumások Mekkája, és ez nem véletlen. A jódos-brómos-hidrogénkarbonátos gyógyvíz mozgásszervi, nőgyógyászati és bőrbetegségek gyógyítására alkalmas. A Gyógyfürdőben több mint 40 féle kezelést lehet igénybevenni OEP támogatással, orvosi felügyelet mellett. Amit nagyon fontos kihangsúlyozni, hogy itt nincsenek több hónapos várólisták, a fürdő saját orvosai írják fel a kezeléseket a látogatók számára. Ha egy picit közelebb lenne hozzám, nem is lenne kérdés, hogy hol kezeltetném a gerincsérvem. Igen, huszonévesen is igénybe vehetőek az OEP által támogatott kezelések, méghozzá félévente 15 alkalommal. Én rendszeresen élek is ezzel a lehetőséggel, mivel az ülő életmód teljesen leamortizálja a hátam. A támogatással sokkal kedvezőbb áron jutok hozzá a gyógyfürdő belépőkhöz és a gyógykezelések (masszázs/tangentor/súlyfürdő/iszappakolás/stb.) is jóval megfizethetőbbek.

Ez a két nap pillanatok alatt elrepült, pedig szívesen maradtam volna még. Bár Hajdúszoboszlóra jellemzően az idősebb korosztály jár, szerintem érdemes felvenni a hazai wellness-palettára, és ellátogatni ide. Több érvet is fel tudok sorakoztatni mellette. Az első az, hogy Európa legnagyobb fürdőkomplexumáról beszélünk, melyre büszkék lehetünk, tőlünk pedig "karnyújtásnyira" van - na jó, Zalából nem pont, de sokkal messzebbről is érkeznek ide emberek, mert jó hely! A második, hogy rég túlnőtt a nyugdíjas korosztályon. Ma már sokkal szélesebb a szolgáltatások és a szálláshelyek palettája is. A fürdőben bárki megtalálja a számára ideális programot, a kisgyerekes családok figyelmét pedig külön felhívnám erre a kánaánra - ezt tutira évek múlva is emlegetik majd a lurkók!

Köszönöm az élményt a szervezőknek, bízom benne, hogy hamarosan újra találkozunk!