Így NEM vettem vlogkamerát a Media Markt-ban

16:54


Ha valamit utálok, akkor az a bürokrácia, a nehézkes ügyintézés és a rugalmatlanság. A napokban jó néhány kört futottam a Media Markt-nál, mert kinéztem magamnak egy Canon vlogkamerát, amit a jelenleg futó ingyen hitel akció keretein belül szerettem volna megvenni. Tudom, a hitel gáz, fuj-fuj, de 200.000 Ft rengeteg pénz, és nekem most nincs ennyi a csikkzsebemben ilyen úri passziókra, mint egy kamera. Sorry, not sorry. Mert hogy ez nem létszükséglet, ezt "csak" azért szeretném, hogy jobb minőségű tartalmakat tudjak készíteni a blogra, és esetleg elindítsam a YouTube csatornámat.

Ezt a vágyamat és tervemet húzta keresztül egy az egyben ez az üzletlánc. A kálvária ott kezdődött, hogy egy vidéki üzletben szerettem volna megvenni a kamerát, ahol ez nem volt készleten, és egy félreértés miatt azt a tájékoztatást kaptam, hogy az egész országban nem elérhető, így átkérni sem tudják, ja meg egyébként sem érvényes rá ez az akció... 

Egy isteni sugallat miatt aztán beugrottam a Westendben található üzletbe, hogy utánajárjak ennek alaposabban. Ott egy nagyon kedves munkatárs jelezte, hogy van náluk kamera, de csak kiállító darab, viszont megnézte az országos készletet, és megtudtam, mely üzletekben van készleten, ahonnan átkérhető mégiscsak ebbe a vidékibe. Azt azért hozzátették, hogy nem biztos, hogy az akció végéig (itt még 7 nap volt hátra) odaér a másik városba a termék, hisz "Az nincs túl közel!". Kb. 120 kilométerre van, én azért oda szoktam érni 7 nap alatt általában... De mindegy. 


Ekkor úgy egy óra telefonos próbálkozás után sikerült elérnem újra a vidéki ügyfélszolgálatot, elmondani, hogy hol van raktáron a kamera, és megkérni őket, hogy rendeljék át az üzletbe. Itt futottam bele a következő akadályba, mikor is kiderült, hogy az még egyáltalán nem biztos, hogy ők valójában forgalmazhatják ezt a kamerát. Ők ugyanis nem árulhatnak mindent, amit más boltok igen. Ennek persze csak másnap tud utánajárni az osztályvezető kolléga... Elkérték a típust, az adataimat, és megígérték, hogy másnap telefonálnak az ügyben.  

Itt kezdtem elveszíteni a reményt és átmentem egy olyan boltba, ahol tudtam, hogy van készleten a kamerából. Meg is találtam, a fényképezős kollega itt is segítőkész volt. A vevőszolgálaton - bár megkaptam a megfelelő tájékoztatást - már voltak stílusbeli kivetnivalók. Itt annyi volt a (naiv) kérdésem, hogy van-e lehetőség arra, hogy a hitel ügyintézést ne személyesen intézze valaki. Mivel nem az én nevemre vettük volna fel, ezért kellett volna a vidéki üzletben intézni, ami ugye meghiúsult, így a B-tervünk az volt, hogy a szükséges dokumentumokkal a birtokomban elintézem a dolgot a fővárosban, ha tudom (hülye kérdés volt, igen...). Miután a vevőszolgálatos kollegina tájékoztatott, hogy ez nem megoldható, és mindenképp személyes jelenlétet igényel, bátorkodtam feltenni a költői kérdést, hogy akkor mégis hogy tud online boldog-boldogtalan hitelt  felvenni személyes jelenlét nélkül. Tapasztalat, nem egyszer sikerült már nekünk is webáruházban. Itt kezdődtek a pofavágások a kisasszony részéről, így rövid úton el is váltunk egymástól. Ja igen, a bürokráciánál csak a bunkó kereskedelmi dolgozókat utálom jobban.


Ha már szóba jött az online vásárlás és hitel: a webáruházra a jelenlegi akció nem vonatkozik - ofkorsz. Nyugi, számomra is ez lett volna a legevidensebb megoldás, hiszen amit csak tudok, online intézek, épp az egyszerűség miatt.

Másnap megkaptam a tájékoztatást a vidéki üzletből, hogy abszolúte kizárt, amit kérek, ők ezt a kamerát nem forgalmazhatják, nem kérhetik át, nem vehetem meg ott. A válasz nem lepett meg, igazából már az első telefonunkkor biztos voltam benne, hogy ez lesz a történet végkimenetele. 

Én úgy gondolom, mindent megtettem, és eleget küzdöttem szerencsétlen kameráért annak reményében, hátha egymáséi lehetünk. Hát nem lehettünk, pedig elég sok opciót felvetettem - kivéve azt az egyet, hogy a hitelt felvevő személyt 120 km-t utaztatom, hogy aláírjon egy nyamvadt papírt valaki szeme láttára -, mégsem sikerült zöld ágra vergődnünk. Egy országos lefedettségű műszaki áruházláncban 2018-ban nincs lehetőség a rugalmas megoldásokra. Tudom, nekik nem oszt-nem szoroz egy kétszázezres tétel, de nekem mindig fura érzésem van, mikor el akarom költeni valahol a pénzem (még ha részletekben is), de ők kézzel-lábbal tiltakoznak ellene.


Nem ez az első hasonló tapasztalatunk. Jártunk már pórul ugyanebben az üzletláncban is, és másikban is, bár ott végül nagyon korrekt kárpótlást kaptunk a helyi üzletvezető személyes elnézéskérése és ajándékkosara mellett. Hozzájuk azóta is szívesen járunk, úgy éreztük, számukra fontos, hogy a vevők elégedetten, jó szájízzel távozzanak tőlük. 

Azt feltétlenül szeretném hozzátenni, hogy a Media Markt munkatársai szinte egytől-egyig korrektek és segítőkészek voltak mind telefonon, mind pedig személyesen, így eszem ágában sincs őket hibáztatni a történtek miatt. Ez a kellemetlen eset teljes mértékben rajtuk kívül álló okok miatt történt, és azt gondolom, a rendszerben van a hiba, amin feljebb kellene elgondolkodni.

- Orsi

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Szia Orsi. :) Én is a media marktban dolgozom szóval el tudom neked magyarázni mi miert van. 1. Miert nem tudjak atkerni másik üzletből? Azért mert mire átmegy a rendszeren az 2-3 hét. Az akció már rég lejárt és te pórul jársz így is úgy is. Sajnos. 2. Miert nem intézheted te a hitelt? Te is intezheted, ha van minimum 6 hónapos munkaviszonyod. Viszont azzal személyi jogokat sertést és könnyen támadható a teszed magad illetve az ügyintézőt is jogilag. Akármilyen helyre bemész személyes ügyeket intézni ( nem a postáról beszélek.) mindig személyesen a saját neveden kell megjelenni. Nem mehetsz be egy szolgáltatóhoz se személyes iratok nélkül a kezedbe sajnos. Maximum meghatalmazásal. Ha pénzről beszélünk akkor pedig megnagyobb az ellenőrzöttség. Most ennyi erővel más is be sétálgatott volna azokkal az adatokkal amik a te birtokodban voltak es lehet nagyot néztél volna hogy valaki belepiszkált a szamladba. :) Nem támadásból írom, hanem azért hogy ne mindig a negatív oldalról fogd fel a kereskedelmet. Lehet hogy legközelebb ennek köszönhetően “mentik meg az életed” :) szép napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Számomra ez továbbra sem megfelelő magyarázat, sajnálom. A 2-3 hetes átkérés is nonszensz, hiszen eddig bárhol bármit kértem át egyik üzletből a másikba, néhány nap alatt lezongorázták az egészet. A másik, hogy itt nem is ezzel az indokkal magyarázták, hanem azzal, hogy X üzlet nem forgalmazhatja azt, amit Y igen, holott ugyanarról az üzletláncról beszélünk. A hitelnél pedig mint írtam, csak egy költői kérdés volt, miért nem intézhetem el én, ha online ez megoldható. Mert hogy az aláírt, beszkennelt papír már senkit nem érdekelt, hogy ki töltötte fel, vagy küldte el e-mailben... És ez az üzletlánc jelenleg is biztosítja az online hitelfelvétel lehetőségét, csak nem ilyen konstrukcióval, mint ami az üzletekre vonatkozott jelenleg. Szóval sajnálom, de nálam továbbra is megbuktak (nem először, tehát csak tovább rontották az image-üket a szememben).

      Törlés

Szólj hozzá te is a poszthoz!

A ti kedvenceitek

Kövess Facebookon

Írj nekem!

Név

E-mail *

Üzenet *