Útinapló | Siroki vár és Eger

21:07

Sirok volt az utolsó nagyobb kirándulásunk helyszíne a nyaralás során. Ez úgy kezdődött, hogy nem volt épp strandidő, de nem akartunk otthon ülni, és látszott, hogy az eső után tisztul az ég, így el mertünk indulni. Na jó, de hová? A korábban tervezett kirándulásokon túl voltunk, kifogytunk az ötletekből. Aztán bevillant, hogy a környéken van valahol egy vár, de a település neve nem jutott eszünkbe, de végül Google barátunkkal rátaláltunk a siroki várra. Miután kiderült, hogy Egertől kb. 20 percre van (Eger pedig tőlünk 10), nem volt kérdés, hogy mi az aznapi célpont.

Induláskor még kissé lógott az eső lába és mivel a hegyekben voltunk, ködös, volt az idő. Pontosabban felhős: ott fent már a magasabb dombokra is könnyedén ráülnek a felhők. Így történt ez aznap az Eged-heggyel is. Ez Eger mellett van, így sokszor látjuk, és sokszor meg is állunk, hogy egy kicsit nézelődjünk itt, mert nagyon szép táj. Most is meg kellett állnunk, hiszen így még nem láttuk:

Nem csak nekünk tetszett a látvány, egy másik autó is leparkolt mellénk, hogy megnézzék alaposabban ezt a szép jelenséget. Pár perc után folytattuk az utunkat: komolyan mondom, Egertől Sirokig az út az összes hegyi útnál szerpentinesebb volt, pedig a Kékesre vezetőt nem gondoltam, hogy überelni fogja bármi. Imádtam!

Mikor megérkeztünk, először nem tudtuk, merre kell menni, furcsa módon nem látszott a vár, ahogy beértünk Sirokra, de végül persze odataláltunk, elég jól ki van táblázva. Ahogy az ilyen helyeknél megszokott, a parkoló fizetős volt, illetve belépőt kellett fizetni a vár bejáratánál is.

A parkolótól a várig viszont elég komoly kis út vezet fel. Barátnőm szavaival élve ez egy igazi kaptató. Mivel híján vagyok az erőnlétnek, igencsak kiköptem a tüdőm, mire felértünk, ahogy anyukám is. Sportemberek előnyben!

A vár nagyon szépen fel van újítva. Mármint a vár romjai. Értitek... A lépcsők, amiken közlekedni lehet a helyiségek között, a kiállító termek, a mosdók mind jó állapotúak. A kiállító termekben található anyagok érdekesek és informatívak. Azt hiszem kezdek felnőni, hiszen régen nem volt rám jellemző, hogy elolvastam bármilyen információt az ilyen történelmi helyszíneken vagy kiállításokon, de most azért átböngésztem néhányat.

A legjobban természetesen a kilátás tetszett a siroki vár legmagasabb pontjairól. Sirok nagyon helyes kis település onnan fentről is, de körül veszik a hegyek, ami szintén csoda látvány. Miközben néztem a siroki házakat, azon gondolkodtam, hogy milyen különös érzés lehet a teraszukon ülve a siroki várat nézni, míg mások hosszú utat tesznek meg azért, hogy megnézhessék.

Valójában ez minden ilyen helyszínen elgondolkodtat és már rég megfogalmazódott bennem, hogy szeretnék egyszer olyan helyen élni, és olyan panorámára ébredni, ami mások számára egy turista látványosság. Jó, ha úgy nézzük, Budapest is az, de a kilátásom nem éppen. Szóval így nem az igazi.

Egyébként ha igazán őszinte szeretnék lenni, nem nyűgözött le különösebben a siroki vár, de örülök, hogy megnéztük, egyszer mindenképp érdemes ellátogatni ide, ha a környéken jártok, de egy hosszú utat önmagában ne tegyetek miatta.

Hazafele természetesen megálltunk még Egerben is. Nagyon szeretünk itt kolbászolni a belvárosban. Most egy ebéddel indítottunk a Hotel Aqua Eger Étteremben. Ebéd után pedig a sétálóutcák felé vettük az irányt. Annyira hangulatos ez a város, egyszerűen nem lehet megunni...

Számotokra melyik a leghangulatosabb település Magyarországon?